قوانين انجمن هاي علمي،ادبي، هنري |
دوشنبه 28 دی 1388 ساعت 14:52 |
١- انتشار نشريه اعضاي انجمن موظفند مجموعه مقالات گردآوريشده در پيششماره آمادهشده نشريه را قبل از انتشار براي بررسي به دبيرخانه كميسيون ارسال كنند. بديهي است نشريه هر انجمن بايد كاملا تخصصي و مرتبط با رشته تحصيلي و فاقد هرگونه تبليغات و آگهي تجاري باشد. برنامه، عنوان، ريزهزينهها، تعداد افراد شركتكننده و طول مدت دوره بايد مشخص شود. ٣- برگزاري اردوها و بازديدهاي علمي مرتبط با رشته تحصيلي هدف از برگزاري اردو، مكان، هزينهها، (رفتوآمد يا پذيرايي مختصر) و تعداد شركتكنندگان و طول مدت اردو بايد مشخص باشد. لازم به ذكر است هر انجمن در هر ترم فقط مجاز به درخواست يك بازديد دروناستاني بوده و در برگزاري اردو رعايت ضوابط كميسيون مركزي (حضور هياتعلمي، استفاده از وسيله نقليه مطمئن و جداگانه براي خواهران و برادران) الزامي است. ٤- برگزاري همايشها و كنفرانسهاي علمي گزارش كاملي از اهداف برگزاري همايش، برنامههاي قابل ارائه، ريزهزينهها، تاريخ و طول مدت برگزاري و رزومه سخنران يا سخنرانان به همراه درخواست رياست محترم واحد به دبيرخانه كميسيون مركزي ارسال شود. (در صورت وجود اسپانسر، الزاما در درخواست برگزاري، اسامي و ميزان تامين هزينه ذكر شود.) همچنين درخواست شركت در همايشها، به شرط ارائه مقاله پذيرفته شده در همايش، قابل بررسي است. ٥- درخواست فعاليتهاي فوقبرنامه درخواست فعاليتهاي فوق برنامه غيرتخصصي و نامرتبط با رشتههاي تحصيلي، در كميسيون مركزي بررسي نخواهد شد. همچنين تمامي برنامهها و فعاليتهاي انجمنها در صورت تصويب و اخذ مجوز از كميسيون مركزي قابل اجرا است. اعضاي انجمنها درخواستهاي خود را با درنظر گرفتن موارد فوق و حداقل ٢٠ روز قبل از تاريخ برگزاري يا برنامه سالانه در آغاز سال تحصيلي (شهريورماه، اوايل مهرماه) از طريق پست به دبيرخانه كميسيون مركزي ارسال كنند تا اقدامات لازم به منظور تصويب و صدور مجوز انجام شود. يادآوري ميشود، برگزاري جشنها براي دانشجويان جديدالورود، فارقالتحصيلي، مراسم تجليل از اساتيد، دانشجويان نمونه برگزاري كلاسهاي كنكور، شركت در نمايشگاه كتاب، تهيه كتب و CD مورد نياز واحد، ايجاد بانك اطلاعاتي و اشتراك مجلات از بودجه مربوطه به انجمنها مقدور نيست. ٦- طرحهاي پژوهشي ١- ارائهدهنده طرح، مسوول اجراي طرح بوده و لازم است از اعضاي انجمن يكي از واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي باشد. شايسته است مجري، قبل از اجراي طرح، اطلاع كافي از مقررات اجرايي طرحهاي پژوهشي در انجمنهاي علمي دانشگاه آزاد اسلامي داشته باشد. ٢- لازم است فرم پيشنهاد طرح پژوهشي به صورت تايپشده و در دو نسخه تهيه و نسخه اول براي ارزيابي به دبيرخانه كميسيون مركزي ارائه شود. ٣- هنگام تنظيم فرم پيشنهاد طرح، چنانچه نياز به توضيحات بيشتري در هر قسمت باشد ميتوان آن را در صفحههاي جداگانه منعكس و به اين فرم ضميمه كرد. ٤- پس از تصويب طرح در كميسيون مركزي و اعلام آن به واحد مربوطه، اجراي طرح ازسوي رئيس واحد به مجري و هر يك از همكاران طرح ابلاغ خواهد شد. ٥- چنانچه مجري طرح پس از يك ماه تصويب طرح توسط كميسيون مركزي و ابلاغ آن به واحد مربوطه، بدون عذر موجهي اقدام به اجراي آن نكند، طرح كان لم يكن تلقي ميشود. ٦- هر نوع تغيير در طرح تحقيق و اجراي يك طرح پژوهشي مصوب (ازجمله تمديد مدتزمان اجرا، تغيير در اعتبار مصوب، تغيير مجري و...) با مجوز كميسيون مركزي انجمنهاي علمي، امكانپذير خواهد بود. ٧- ضروري است ارائه نتايج طرحهاي پژوهشي مصوب، با قيد عنوان انجمن، واحد دانشگاهي و به نام مجري طرح بهعنوان نفر اول صورت گيرد. ٨- در ارائه نتايج طرح به صورت كتاب يا ثبت اختراعات و اكتشافات، درج عبارت «اين اثر با استفاده از اعتبارات انجمن... دانشگاه آزاد اسلامي واحد... به انجام رسيده است» الزامي ميباشد. ضمنا تمامي امتيازات حاصل از طرحهاي پژوهشي به دست آمده متعلق به مجري طرح و انجمن علمي مربوطه است. ٩- تسويهحساب مجري طرح در زمان فارغالتحصيلي، منوط به تسويهحساب كامل طرح پژوهشي است. ٧- ارسال گزارش كار هر يك از انجمنهاي علمي موظفند گزارش چگونگي عملكرد خود را در پايان هر ترم به همراه CD تصويري - جزوه آموزشي (در برگزاري كارگاهها و دورهها) يا متن سخنرانيها به دبيرخانه كميسيون ارسال كنند تا در رديف امتيازبندي انجمنهاي علمي قرار گيرند. انجمن علمي ميتواند گزارش عملكرد، برنامهها و فعاليتهاي انجمن را پس از عضويت در سايت كميسيون مركزي به آدرس www.iau-cm.ir به دبيرخانه كميسيون ارسال كند. |
آخرین به روز رسانی در سه شنبه 29 دی 1388 ساعت 09:04 |