دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد
قوانين پوشش دانشجويان در دانشگاه هاي جهان PDF چاپ نامه الکترونیک
دوشنبه 28 آبان 1397 ساعت 09:52

 هر اجتماعي مبتني بر هر مذهب يا ايدئولوژي، متناسب با فرهنگ و رسوم خود با وضع قانون و مقررات سعي در رسيدن به ايجاد نظم در ميان افراد و دوام ارزش هاي خود دارد.  دانشگاه، به عنوان بخشي مهم از جامعه هر كشور موظف به ايجاد قوانيني براي رعايت پوشش لباس از سوي دانشجويان خود است.

 در همه دنيا براي پوشش دانشجويان در دانشگاه قوانيني بعضا سخت وجود دارد كه دانشجويان در محيط دانشگاه ملزم به رعايت آن هستند.

اخيرا بخشنامه اي از سوي دانشگاه آزاد اسلامي مبني بر نحوه پوشش دانشجويان صادر شده است؛ اين دستورالعمل واكنش هاي مختلفي را در پي داشت؛ لذا بر آن شديم تا دستورالعمل پوشش دانشجويي در كشورهاي آمريكا، انگليس، فرانسه، ايتاليا و كانادا را به عنوان برترين هاي آموزش عالي جهان تحت بررسي قرار دهيم:

براساس آنچه كه در كشورهاي غربي رايج است، دانشجويان از طريق (Student handbook) يا در (Student dresscode) از آنچه كه بايد در محيط آموزشي بپوشند، مطلع مي شوند.

در اين بخش، بيانيه اي از سوي آموزش عالي هر كشور نوشته شده است كه دانشجو را از تمام بايد ها و نبايد هاي پوششي آگاه مي كند و وي را موظف به اجراي تمام و كمال آن مي داند.

 آمريكا

 آموزش عالي آمريكا هر سال به دانشجويان خود يادآوري مي كند، آنچه كه يك دانشجو به عنوان پوشش خود براي محيط آموزشي انتخاب مي كند، نشان دهنده باورها، عقايد و سبك زندگي او است.

به نقل از فارس؛ به طور كلي در دانشگاه هاي آمريكا، هر دانشجو موظف به رعايت كلي قوانين پوشش است و اگر خارج از عرف لباسي را بپوشد، جريمه مي شود و تذكر خواهد گرفت.

اما اگر به صورت جزئي تر به قوانين پوشش نگاه كنيم، هر دانشگاه قوانين خاص خود را دارد كه در زير به آن اشاره مي كنيم:

آخرین به روز رسانی در دوشنبه 28 آبان 1397 ساعت 11:57
ادامه مطلب...
 
انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و سازمان بسیج علمی خراسان‌شمالی PDF چاپ نامه الکترونیک
دوشنبه 28 آبان 1397 ساعت 07:47

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان‌شمالی به امضا رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار كرد: با توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری مبنی بر شتاب‌بخشیدن به جریان تحقیقات و نوآوری، عملیاتی‌کردن نقشه جامع علمی كشور، حمایت از نخبگان، شناسایی ظرفیت‌ها، منابع و نیازمندی‌های كشور با تکیه‌ بر دانش فنی بسیجیان نخبه و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، مراكز علمی، استادان و فرهیختگان در راستای تحقق اهداف و چشم‌اندازهای انقلاب، تفاهم‌نامه همكاری به امضای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد و مسئول معاونت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان شمالی رسید.

 

 

ادامه مطلب...
 
کوه‌پیمایی پاييزي دانشجويان دختر دانشگاه آزاد اسلامي واحد بجنورد/ گزارش تصويري PDF چاپ نامه الکترونیک
شنبه 26 آبان 1397 ساعت 11:51

دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در اردوی یک‌روزه مسیر چشمه جوزك به چشمه رندي را طی کردند

علیرضا بهمنش رئیس اداره تربیت‌بدنی واحد بجنورد و سرپرست گروه کوه‌پیمایی دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و اداره فوق‌برنامه تربیت‌بدنی واحد بجنورد برنامه کوه‌پیمایی از محل چشمه جوزك به چشمه رندي با حضور ۳۰ نفر از دانشجویان واحد برگزار شد.

در اردوی یک‌روزه کوه‌پیمایی روستاي جوزك، غلامرضا قافله باشیان کارمند حوزه دانش‌آموختگان و از کوهنوردان پیشکسوت استان و مهدی مودتی مسئول آموزش کوهنوردی و جنگل نوردی استان خراسان شمالی و مدرس رشته تربیت‌بدنی واحد بجنورد، فاطمه فرخي كارشناس و مدرس رشته تربیت‌بدنی و لادن لنگری مدیر روابط عمومی گروه را همراهی کردند.

ادامه مطلب...
 
«دکتر محمدمهدی طهرانچی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شد PDF چاپ نامه الکترونیک
دوشنبه 28 آبان 1397 ساعت 06:35

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه 28 کمیته تعیین روسای دانشگاه‌ها، روسای 13 دانشگاه کشور انتخاب شدند و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بیان این مطلب، گفت: در جلسه 28 کمیته تعیین روسای دانشگاه‌ها که روز یکشنبه 27 آبان‌ و با حضور دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دانشگاه‌ها و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد، 13 نامزد برای ریاست دانشگاه‌های کشور موفق به کسب رأی اعتماد اعضای این کمیته شدند .

 

ادامه مطلب...
 
امام جمعه بجنورد مطرح كرد: ايمان و عمل صالح دو پايه اساسي سبك زندگي PDF چاپ نامه الکترونیک
شنبه 26 آبان 1397 ساعت 05:40

 

امام جمعه بجنورد گفت: ايمان و عمل صالح دو پايه اساسي سبك زندگي هستند و دستیابی به اهداف مادی در دنیا نمی تواند هدف سبک زندگی اسلامی باشد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري آنا از بجنورد حجت الاسلام والمسلمين ابولقاسم يعقوبي امام جمعه بجنورد در  آيين اختتاميه نخستين جشنواره سبك زندگي اظهار كرد: ايمان و عمل صالح دو پايه اساسي سبك زندگي هستند و دستیابی به اهداف مادی در دنیا نمی تواند هدف سبک زندگی اسلامی باشد.

وي تصريح كرد: سبک زندگی اسلامی باید هویتی ارائه دهد که از ديگر سبك هاي زندگي متمايز باشد و وحدت، رکن اصلی در این هویت بخشی است تا بتوان آن را متمايز جلوه دهد.

 

 

 

آخرین به روز رسانی در شنبه 26 آبان 1397 ساعت 05:48
ادامه مطلب...
 
<< ابتدا < قبلی 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 بعدی > انتها >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL