دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد
گزارش تصويري ثبت نام دانشجويان ورودي1395 PDF چاپ نامه الکترونیک
دوشنبه 05 مهر 1395 ساعت 11:36

ادامه مطلب...
 
معرفي رشته مهندسي پزشكي PDF چاپ نامه الکترونیک
دوشنبه 05 مهر 1395 ساعت 10:20

مهندسی پزشکی یا مهندسی زیست پزشکی به انگلیسی (Biomedical engineering) به دنبال ایجاد ارتباط منطقی بین علوم مهندسی و دانش پزشکی می‌باشد.

تا قبل از قرن بیستم میلادی تشخیص و درمان در زمان بیماری بر اساس بررسی حالات بیمار، مطالعه سندرمها و عارضه‌های مربوط و ارائه مجموع‌های از روش‌های شناخته شده مبتنی بر تجویز دارو یا اعمال برخی عمل‌های جراحی صورت می‌گرفت. اما در اوایل قرن بیستم و در اوج آن در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ مفهوم جدیدی در پزشکی مطرح گردید. بر این اساس، ساختار بدن انسان به مثابه یک نظام بسیار هماهنگ مهندسی فرض و بیماری به عنوان عامل بی‌نظمی در این ساختار مطرح گردید.

ادامه مطلب...
 
معرفي رشته مهندسی فضای سبز(Landscape Engineering): PDF چاپ نامه الکترونیک
شنبه 03 مهر 1395 ساعت 10:14

رشته مهندسي فضاي سبز میان رشته‌ای است که برگرفته از مهندسی معماری، مهندسی باغبانی و مهندسی عمران می‌باشد. این رشته به معماری منظر بسیار نزدیک بوده و از آن با عنوان مهندسی طراحی منظر نیز یاد می‌شود.

بر اساس نیاز کشور به تربیت نیروی متخصص فضای سبز جهت برنامه ریزی، طراحی، احداث، نگهداری و مدیریت فضای سبز شهری و فراشهری (نظیر کمربند سبز و پارکهای جنگلی) شورای عالی برنامه ریزی در سال 72 در دویست و شصت و یکمین جلسه خود تأسیس رشته مهندسی فضای سبز را تصویب نمود.
این رشته ابتدا در دانشگاه تبریز و سپس در دانشگاه تهران (در سال 1379) دانشجو پذیرفت. مواد درسی این رشته شامل دروس عمومی، کشاورزی،
معماری و عمران می باشد که دانشجویان در طی یک دوره چهار ساله با تلفیق هنر، فن و علم کارآیی لازم برای حرفه خود را می یابند

ادامه مطلب...
 
معرفي رشته گياه پزشكي PDF چاپ نامه الکترونیک
يكشنبه 04 مهر 1395 ساعت 08:05

 

رشته گیاه پزشکی از آن رشته های نوپا، کاربردی و جذاب است که علاقمندان خود را جذب کرده است. عنوان گیاه پزشکی در علوم کشاورزی ایران از سال 1342 به جای «دفع آفات و حفاظت گیاهان» مطرح شد. به طور کلی، در این رشته تشخیص و شناسایی آفات و عوامل بیماری گیاهان زراعی، باغی، زینتی، جنگلی، مرتعی و فرآوردههای گیاهی و همچنین شناخت علائم و چگونگی اثر آفات و عوامل بیماریهای انگلی و غیرانگلی بر گیاهان و آشنایی کامل با اصول و روشهای مبارزه، مورد بحث قرار میگیرد. در دوره کارشناسی مهندسی کشاورزی، عنوان گیاهپزشکی به رشته ای اطلاق میشود که در آن علوم و فنآوری در زمینه های شناخت آفات و عوامل بیماریزای گیاهی و اصول و روشهای مبارزه با این عوامل مورد بررسی قرار میگیرد.

 

آخرین به روز رسانی در يكشنبه 04 مهر 1395 ساعت 08:12
ادامه مطلب...
 
مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه اعلام کرد؛ راهنمایی‌های لازم برای پذیرفته‌شدگان دوره‌های دکتری دانشگاه آزاد اسلامی PDF چاپ نامه الکترونیک
دوشنبه 29 شهریور 1395 ساعت 10:03

 

مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در اطلاعیه‌ای، راهنمایی‌های مورد نیاز برای پذیرفته‌شدگان دوره‌های دکتری تخصصی (Ph.D) با آزمون و بدون آزمون و دکتری تخصصی پژوهش محور را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نتایج دوره‌های دکتری تخصصی (Ph.D) با آزمون و بدون آزمون و دکتری تخصصی پژوهش محور بر روی سامانه اعلام نتایج مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانیazmoon.com و sanjesh.iau.ac.ir قرار گرفت

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...
 
<< ابتدا < قبلی 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 بعدی > انتها >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL